Ændringer i medielandskabet påvirker, hvordan vi som borgere, organisationer eller virksomheder orienterer os i et hyper-digitalt samfund.

Medielandskabet bliver stadigt mere komplekst. Produktionen og forbruget af medier accelereres, og flere og flere kilder til information, nyheder og underholdning konkurrerer om adgang til vores begrænsede opmærksomhed. Vi opfatter i stigende grad verden omkring os igennem medieteknologi, og individet er gået fra at være en passiv mediemodtager til en aktiv medskaber. På samfundsniveau er spørgsmål om tillid, polarisering, og hvad der er sandt og falsk i et mere fragmenteret og netværksbaseret mediekendskab centrale for forståelsen af fremtiden.

Her kan du læse vores medierelaterede artikler, rapporter og cases fra kundeprojekter.

Content Image
Medier Hovedartikel

Truth in a networked future

This is an outtake from CIFS’ recent members’ report Future Media: Key Trends and Technologies. The article looks at the rise of networked truth, and some of the measures that can be taken to combat the rampant spread of misinformation online.

jun 17, 2019 Arrow

UDFORSK FREMTIDEN

Rådgivning

Vi er førende i anvendelsen af fremtidsforskningens metoder til at løse organisatoriske udfordringer. Vores kunder inkluderer nogle af verdens største virksomheder og organisationer, som vi rådgiver på strategisk niveau.

Rådgivning

FOREDRAG & KURSER

Bliv inspireret og få indsigt i de tendenser og udviklingsmønstre, der former fremtiden — book os til foredrag, keynote-præsentationer eller kurser.

Foredrag & Kurser

MEDLEMSKAB

Instituttet for Fremtidsforskning er en selvejende, medlemsdrevet organisation. Vores medlemmer består af offentlige og private organisationer, der søger indsigt i tendenser, der har betydning for deres fremtid.

Medlemsskab