Vidensfelter

Detail og Forbrugere

Hovedansvarlig for Detail og Forbrugere

Forbrug er under forandring - og det samme er forbrugeren.

Vi går mod en fremtid med mere flydende forbrugsmønstre, en horisontalisering af konkurrence på tværs af industrier og skiftende forbrugerbehov. Disse trends påvirker hinanden på kryds og tværs. Tilsammen repræsenterer de et grundlæggende skifte, som vil påvirke virksomheder og brands i en række markeder. En klar forståelse af fremtidens detail, forbrug og forbruger er afgørende for succes i en verden, hvor de gamle spilleregler ikke længere gælder, og hvor virksomheder konstant må tilpasse sig skiftende forventninger til deres produkter og ydelser.

IFF arbejder med detail- og forbrugsrelaterede problemstillinger i konsulentprojekter for kunder og medlemmer, og vi udgiver løbende artikler og rapporter om emnet. 

Content Image
Detail og Forbrugere Hovedartikel

The Future Belongs to the Liquid Consumer

Demographic consumer segmentation has long been comme il faut, but are gender, year of birth, geography, and such still relevant in an increasingly fragmented world full of people with liquid identities? We take a critical look at classical generational market segmentation and suggest new ways to segment in the future.

jul 19, 2019 Arrow

UDFORSK FREMTIDEN

Rådgivning

Vi er førende i anvendelsen af fremtidsforskningens metoder til at løse organisatoriske udfordringer. Vores kunder inkluderer nogle af verdens største virksomheder og organisationer, som vi rådgiver på strategisk niveau.

Rådgivning

FOREDRAG & KURSER

Bliv inspireret og få indsigt i de tendenser og udviklingsmønstre, der former fremtiden — book os til foredrag, keynote-præsentationer eller kurser.

Foredrag & Kurser

MEDLEMSKAB

Instituttet for Fremtidsforskning er en selvejende, medlemsdrevet organisation. Vores medlemmer består af offentlige og private organisationer, der søger indsigt i tendenser, der har betydning for deres fremtid.

Medlemsskab